Cover

mandag den 30. november 2015

Dåbskage til lillesøster

Så var det blevet tid til at få dåbt lillesøster herhjemme. 
Det var en super hyggelig og afslappende dag. Vi havde bestil brunch på Gulerodshuset ved Næstved. Så det eneste vi selv skulle klare var kagen. (Kun fordi jeg selv gerne ville)

Kagen blev en af de første kager, hvor jeg rigtig fik overholdt en tidsplan, og ikke stod i sidste øjeblik. Det er jeg meget stolt af.

Jeg bagte alle bundene 14 dage før, og frøs dem ned. Mudcakebundene blir altid bedre af en nedfrysning. Vanilje sprong kagen synes jeg er bedst helt frisk.

Derudover var den med hindbærskum og hvidchokolade mousse. Mums!

Pynten lavede jeg sukker blonder. Det tog lidt øvelse, men efter at ha øvet det bogen gange, der fandt jeg fidusen. For mig var det at lave 2 lag. Men også at tørrer forsigtigt med en fugtig klud. Tror det er meget forskelligt fra ovn til ovn, så vil virkelig anbefale at prøve sig lidt frem inden i god tid. Jeg opbevarede de gode og flotte sukker blonder på bagepapir og så rullet om en tom toiletrulle, og i en zippose. 

De små sko er lavet efter en skabelon jeg fandt på nettet. (Jeg skal nok linke til den, på et tidspunkt)
Alle dekorationerne er lavet i fondant. Også billederne. 















Ingen kommentarer:

Send en kommentar